Kata2 Semangat

My photo
Rahsia terbesar dalam hidup: Melewati hari ini dengan penuh makna. Makna tentang cinta, ilmu, dan iman. Dengan cinta hidup menjadi indah. Dengan ilmu hidup menjadi mudah. Dan dengan iman hidup menjadi terarah.

Wednesday, April 6, 2011

Pusat RadioAktif Negara

MCA: HENTIKAN PEMBINAAN LOJI NADIR BUMI - mkini

MCA menggesa supaya kerajaan supaya membekukan kerja-kerja pembinaan loji pusat pemprosesan nadir bumi (rare earth) di Kuantan, Pahang, sehingga ia terbukti ia benar-benar selamat pada alam sekitar.

Presiden MCA,Dr Chua Soi Lek berkata satu kajian menyeluruh mengenai potensi risikonya dan kajian penilaian kesan alam sekitar, mesti dilaksanakan dan hasilnya diumumkan.

Katanya, kerajaan wajib mempertimbangkan pro dan kontra projek kontroversi itu, dan "bukan terlalu tergesa-gesa" dalam menerima pelaburan yang membawa risiko besar kepada rakyat dan alam sekitar.

P/S : Kepada pemimpin yg mahukan loji radioaktif di negara MALAYSIA ni, sya cadangkan pihak2 anda ke negeri Jepun dan lepak dalam loji tu 3 hari 3 mlm cukup la...Pastu balik Malaysia balik....Nak tgk selamat ke tak...Mana la tau loji tu selamatkan...Baru la ade keyakinan nak buktikan yg loji tu selamat...Ke guane pemimpin kite?

No comments:

Post a Comment