Kata2 Semangat

My photo
Rahsia terbesar dalam hidup: Melewati hari ini dengan penuh makna. Makna tentang cinta, ilmu, dan iman. Dengan cinta hidup menjadi indah. Dengan ilmu hidup menjadi mudah. Dan dengan iman hidup menjadi terarah.

Monday, April 25, 2011

UMNO BERMAIN BAHASA KIASAN, " BALING BATU, SOROKKAN TANGAN"

BERITA HOT DARI PENANG : UMNO IKTIRAF WANG WARGA EMAS KERAJAAN P.PINANG

Ini story terhangat abad ini bagi Pulau Pinang dan negeri sewaktu dengannya. Umno yang sekian waktu kencing Program Warga Emas Pulau Pinang yang dilaksanakan oleh kerajaan negeri Pakatan Rakyat mungkin terkucil atau giler meroyan lepas ini.

Pimpinan Umno negeri telah mengiktiraf program berkenaan dengan menandatangani dan menyokong permohonan warga emas untuk mendapatkan wang ehsan itu.

Tahun lepas, geng Umno meraban termasuk Datuk Azhar (Penaga) dan rakan-rakan telah menghambur pelbagai macam cerita termasuk kononnya wang RM100 yang diberikan kepada warga emas sebagai hasil wang judi. Dari Kepala Batas, Bukit Mertajam dan Balik Pulau.. Umno mendakwa telah kutip semula wang pemberian kerajaan negeri kepada warga emas atas dasar mereka menolaknya kerana ia sumber haram.

Namun sampai sekarang belum ada senarai nama warga emas yang menolak dikemukakan Umno.

Tahun ini, program berkenaan diteruskan dan ribuan warga emas telah menyerbu bank-bank bermula Sabtu lepas sama ada untuk mengambil wang RM100 ataupun RM1,000 (khairat kematian) yang dibayar kepada waris .

Setakat ini, UMNO membisu seribu bahasa atau sedang menyusun peluru untuk menembak angin.

Baca dan lihatlah sendiri tandatangan pada borang berkenaan yang diterima oleh Penyelaras Kadun Sungai Dua, Sdr Fahmi. Foto menceritakan segalanya. Jangan segan-segan, jangan malu-malu... jangan duduk rengang-rengang....

No comments:

Post a Comment