Kata2 Semangat

My photo
Rahsia terbesar dalam hidup: Melewati hari ini dengan penuh makna. Makna tentang cinta, ilmu, dan iman. Dengan cinta hidup menjadi indah. Dengan ilmu hidup menjadi mudah. Dan dengan iman hidup menjadi terarah.

Saturday, April 9, 2011

Katak Tiada Akal . Menghina Muslimat Islam Pula


"(UNGKAPAN DIGUNAKAN ADALAH KASAR, BUDAK BAWAH UMUR JANGAN BACA) Melampau, kurang ajar, biadap dan bodoh. Itulah dia Ibrahim Ali @ katak. Seorang manusia yang tidak tahu malu, tidak sayang mulut, munafiq, hipokrit dan pengamal politik kotor yang telah dilahirkan di bumi Kelantan. Hamba berasa simpati terhadap orang Melayu kerana keburukan perangai manusia yang seekor katak ini.





Hendak tahu mengapa hamba berasa sungguh jijik dengan katak ini? Sila baca ini ( 'Isteri abai tanggungjawab punca hubungan sulit') dan kemudian baca ini (Layan suami: PERKASA pertahan Ibrahim Ali)

Apabila hamba terpandang tajuk akhbar internet MalaysiaKini ' Isteri abai tanggungjawab punca hubungan sulit', hamba berasa musykil lagi pening, apa punya manusia sanggup meluahkan kata-kata itu? Apabila terbaca, maka terpampang wajah sikatak. Aduh... masih belum bertaubat sepapan amfibia ini?

Menuduh 100% meletakkan kesalahan isteri apabila suami curang adalah satu tuduhan yang jahat. Ianya serupa satu fitnah yang dilemparkan kepada seluruh muslimat Islam di seluruh dunia. Sikatak itu perlu tahu, mulut yang menyebut ayat durjana itu, bukan hanya akan dituju kepada isteri Anwar, tetapi ianya akan dituju kepada seluruh muslimat di seluruh dunia.

Ianya akan dituju kepada emak sikatak, isteri sikatak, anak perempuan sikatak, anak saudara perempuan sikatak dan juga kepada nenek sikatak sekalipun! Tidak pernah terfikirkah sikatak ini apabila hendak bercakap? Atau memang sikatak ini akalnya tiada?

Kemudian apabila SU Agong Perkasa, Syed Hassan mempertahankan sikatak, ianya menambahkan kebodohan akal anggota Perkasa yang sememangnya akal tidak kecapaian.

"Kalau dilihat, soalan YB Pasir Mas itu adalah ditujukan kepada wanita Islam, bukan seluruh wanita di Malaysia," katanya dalam satu kenyataan hari ini.


Amboi? Jika wanita Islam takpe pula dihina semacam rupa? Jika wanita seluruh dunia, baru ungkapan itu salah? Apa punya akal tidak kecapaian SU Agong Perkasa ini?


"Apa pun kenyataan yang Datuk Ibrahim buat dalam Dewan Rakyat itu adalah sesuatu yg dianjurkan oleh Islam. Semua orang Islam tahu hal ini dan tiada siapa di kalangan umat Islam boleh nafikannya," katanya.


Ini lagi satu ayat yang menggunakan akal tapak kaki. Jika ya pun hendak membodek bos, janganlah mengfitnah Ad-Din Islam! Apa kurang waras mamat keturunan Arab ini? Menghina dan mengfitnah muslimat Islam adalah dianjurkan oleh Islam? Syaitannya mulut kamu! Semua orang Islam tahu hal menyalahkan isteri jika suami berzina? Apa Iblisnya mulut kamu!

Syed ini buat-buat tak tahu ataupun memang tidak tahu ungkapan beliau adalah ungkapan yang memfitnah Islam sebagai agama dusta, menyalahkan wanita jika suami buat dosa. Ungkapan kamu ini adalah ungkapan sesat dan menyesatkan dan boleh dihukum kerana menyampaikan ajaran sesat yang tiada kena mengena dengan Islam tetapi menuduh ianya adalah Islam.

Diharap pihak Agama dapat menangkap mamat keturunan Arab ini atas tuduhan menyebarkan ajaran sesat.

Jikalaulah di Malaysia ini tiada undang-undang, sudah lama hamba akan pergi berjumpa si katak dan su agong katak, dan hamba akan humbankan mereka dari tingkat 13 Plaza Masalam jatuh ke bawah, agar mereka berdua dapat melihat, kehidupan sebenar yang mereka akan lalui di akhirat nanti.

No comments:

Post a Comment