Kata2 Semangat

My photo
Rahsia terbesar dalam hidup: Melewati hari ini dengan penuh makna. Makna tentang cinta, ilmu, dan iman. Dengan cinta hidup menjadi indah. Dengan ilmu hidup menjadi mudah. Dan dengan iman hidup menjadi terarah.

Wednesday, April 6, 2011

Malaysia Negara Tiada BERAKHLAK DAN TIDAK BERMORAL ?


Aku tak setuju ngan Harussani.....Aku tak setuju dengan Mufti Perak, Harussani yang mengatakan Malaysia kini seolah-olah sudah menjadi negara yang “tidak berakhlak dan tidak bermoral.” Kerana sebenarnya sudah lama negara ini jadi tidak berakhlak dan bermoral, bukan baru sekarang dan seolah olah... haha... Hanya orang orang yang tidak terhutang budi dengan BN saja yang nampak jelas senario ini.

Malaysia jatuh ketahap lagi lagi tidak berakhlak dan paling hina apabila ada pihak yang ada kuasa yang sanggup membenarkan rakaman dan gambar pelakuan aksi seks didedahkan kepada umum menerusi media. Tindakan pihak tertentu terutama sekali pihak media arus perdana yang megah menyiarkan gambar aksi seks yang dikaitkan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah sesuatu yang bertentangan dengan Islam.

Paling tak dapat diterima akal yang waras ialah tindakan mengaibkan seseorang melalui pendedahan rakaman video seks yang jelas adalah haram di sisi Islam. Membuka rahsia dan aib orang adalah haram, kalau nak tuntut keadilan... kita tuntut ikut peraturan dan berdepan secara ilmiah di mahkamah yang adil.... bukannya juga mahkamah yang dicucuk hidung.

sumber: shalehudin

No comments:

Post a Comment