Kata2 Semangat

My photo
Rahsia terbesar dalam hidup: Melewati hari ini dengan penuh makna. Makna tentang cinta, ilmu, dan iman. Dengan cinta hidup menjadi indah. Dengan ilmu hidup menjadi mudah. Dan dengan iman hidup menjadi terarah.

Monday, April 4, 2011

Terbongkar! BN Sarawak bagi surat ugut pengundi

Kongsi143

Ini yang gua namakan sebagai kantoi bodoh, Barisan Nasional Sarawak yang tengah syok-syok memberakkan kepala pengundi di Kampung Pujut dan Pandang Kerbau terkantoi apabila aksi beraknya dirakam orang. Maka tidak timbul soal "berak di tengah jalan tapi tak mahu mengaku". Gambar taik dan wajah meneran sudah dirakam, kita nantikan apa alasan mereka berak? Terkincitkah? Atau terlebih makan kuah kari parpu keling sambil minum todi?

Di bawah ini bukti yang jelas terpampang sepucuk surat kelentong dari Timbalan Ketua Menteri Sarawak George Chan kononnya mahu memberikan tanah kepada rakyat, sebaliknya hanyalah sepucuk surat mengugut pengundi. Salah seorang penduduk yang berang dengan Barisan Nasional, nekad membenarkan gambar mukanya bersama surat ugutan tersebut didedahkan oleh media-media alternatif.


Surat pengesahan hak milik tanah sejak berabad-abad lamanya yang ditunggu oleh rakyat, sebaliknya surat penangguhan kelulusan tanah yang tiba. Malah surat tersebut mengugut pengundi jika mahukan tanah mereka diluluskan, mereka harus memastikan kemenangan Barisan Nasional di Sarawak.

"Siapa cakap Barisan Nasional kempen bersih di Sarawak, lu orang cepuk je mulut dia dengan kaki...!"

No comments:

Post a Comment