Kata2 Semangat

My photo
Rahsia terbesar dalam hidup: Melewati hari ini dengan penuh makna. Makna tentang cinta, ilmu, dan iman. Dengan cinta hidup menjadi indah. Dengan ilmu hidup menjadi mudah. Dan dengan iman hidup menjadi terarah.

Tuesday, April 5, 2011

Wasiat Terakhir Nabi Muhammad SAW

"Sesudah kaum muslimin mengerjakan solat subuh di Masjid Nabawi, maka Nabi SAW memandang mereka dengan tenang dan dengan air mata yang berlinangan. Nabi SAW memerhatikan mereka satu persatu. Kemudian Nabi SAW berpesan dan berwasiat dan inilah pesanan dan wasiat beliau yang terakhir. Dengan suara yang cukup kuat hingga terdengar di luar masjid, Nabi SAW berkata;

" WAHAI SEMUA MANUSIA! API NERAKA SUDAH DINYALAKAN, FITNAH-FITNAH SUDAH DATANG SEPERTI DATANGNYA MALAM YANG GELAP-GELITA. DEMI ALLAH, KAMU TIDAK BERPEGANG KEPADAKU DENGAN SESUATU APA PUN. SESUNGGUHNYA AKU TIDAK PERNAH MENGHALALKAN SESUATU MELAINKAN APA-APA YANG DIHALALKAN OLEH AL QURAN, DAN TIDAK MENGHARAMKAN SESUATU MELAINKAN APA-APA YANG DIHARAMKAN OLEH AL QURAN.'

Demikianlah wasiat terakhir Nabi SAW yang terakhir, yang didengar seluruh orang yang berada di dalam masjid.

Kenapa dan mengapa dan apa sebabnya sampai hanya mufti selangor dan mufti perlis yang berani keluar kenyataan mengenai hukum menonton, mengedar dan mengeluarkan video lucah....Di manakah perginya mufti-mufti negeri yang lain??????? Adakah takut periuk nasi atau hilang jawatan ataupun orang-orang alim masuk neraka dahulu.

kami warga Malaysia amat sedih dan amat kecewa, seolah-olahnya mereka yang berjawatan mufti bukannya HAMBA ALLAH seperti kami yang mengiktiraf diri kami sebagai HAMBA yakni HAMBA kepada Tuhan Kami Iaitu ALLAh bukanya Penguasa yang menghalalkan cara yang bertentangan dengan agama kita,,"

No comments:

Post a Comment