Kata2 Semangat

My photo
Rahsia terbesar dalam hidup: Melewati hari ini dengan penuh makna. Makna tentang cinta, ilmu, dan iman. Dengan cinta hidup menjadi indah. Dengan ilmu hidup menjadi mudah. Dan dengan iman hidup menjadi terarah.

Wednesday, March 23, 2011

Hancur! Pemimpin Umno kata tak salah tayang video lucah



Datuk Seri Nazri Aziz
WarkahDaily Subhanallah…makin lama makin bercelaru pemimpin Umno-BN ni. Ada ke patut cakap, tak salah tayang video lucah.

Setahu aku, bukan kata nak tayang, memiliki video lucah pun boleh disabitkan kesalahan. Kenapa aku cakap begitu? Banyak berita dalam akhbar sebelum ini, pihak berkuasa telah menahan individu yang memiliki klip video lucah (aksi seks) dalam handphone mereka.

Salah satunya, hangpa boleh baca kat
sini.

Memiliki pun dah kena tahan, bagaimana pula dengan mengajak orang menonton? Tayang kepada umum?

Tapi pemimpin Umno kata ianya tidak salah dan tidak mengapa. Bahlol betol.

Semalam, Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Nazri Aziz telah membuat ulasan berkaitan 'tayangan video aksi seks' di hotel Carcosa Seri Negara oleh ’Datuk T’.

Nazri bertegas tidak salah bagi penganjur di sebalik tayangan itu berbuat demikian.

“Awak bagi tau apa yang salah. Semua orang kata ia melanggar undang-undang, tetapi bagi tahu saya, undang-undang mana? Sesiapa yang tahu, perlu tampil dan maklumkan kepada kami,” katanya.

Menurutnya, jika tayangan yang diaturkan oleh seseorang individu yang hanya dikenali sebagai Datuk T dibuat untuk mencari keuntungan, maka ia satu kesalahan.


Woi orang-orang Melayu, lihatlah pemimpin yang hangpa sokong tu...depa kata tayang video lucah boleh. Hangpa dapat saham sekali tau, sebab hangpa tolong depa jadi kerajaan dalam pilihanraya lepas.

Kalau itulah kenyataan seorang menteri kabinet kerajaan Barisan Nasional (BN), tunggu 5 atau 10 tahun lagi, nescaya hancus lah negara yang disangka negara Islam ini.

Wahai rakyat Malaysia, khasnya orang Melayu, hangpa nak tunggu negara ini hancus ke? Hangpa nak nasi jadi bubur ke? Hangpa nak menyesal dulu baru nak sedar ke? Hangpa memang dah selamat sebab hangpa hidup zaman sekarang, tapi bagaimana anak-anak hangpa?

Hangpa tak kesian ke kat anak-anak hangpa tu nanti. Hidup dalam dunia yang penuh pancaroba. Sedarlah pulak..jangan fikir dua tiga ratus ’rasuah’ pilihanraya aje..usah fikir sangat kain pelekat, gula yang ditabur BN waktu pilihanraya tu. Fikir-fikirkanlah masa depan anak-anak hangpa pulak.

Usah tertipu sangat dengan pemimpin BN yang dah semakin menyongsang tu. Sekarang depa kata tayang video lucah tak salah, esok?...lusa?...banyak lagi benda yang depa boleh buat jika hangpa semua terus menerus bagi peluang depa memerintah.


P/S : Patut la skang byk org duk jual beli cd ni...Sebab Tak salah... Camtu rupanya belia harapan kerajaan?

No comments:

Post a Comment