Kata2 Semangat

My photo
Rahsia terbesar dalam hidup: Melewati hari ini dengan penuh makna. Makna tentang cinta, ilmu, dan iman. Dengan cinta hidup menjadi indah. Dengan ilmu hidup menjadi mudah. Dan dengan iman hidup menjadi terarah.

Monday, March 28, 2011

ISLAM itu Melayu je ke?


“Saya berasa malu, berasa seolah-olah berada di negara lain. Saya tak tahu kenapa pemimpin yang rata-ratanya berbangsa Melayu dan beragama Islam menjadi individu yang tidak bermoral.
Kenyataan media kat atas tu gua petik dari akhbar sinar harian.

Dalam segala hal apa saja kenyataan media atau kata2 dari TGNA gua akan tapis sedalam-dalamnya samada yang tersurat mahupun tersirat, kerana kebanyakkan ucapannya bersifat makan dalam beb... pusing sana pusing sini akan berbalik kepada Quran dan Sunnah.

Hanya puak2 yang jahil agama sahaja yang susah nak hadam apa yang di ungkapkannya... contoh seperti puak2 dari parti umnoapco yahudi laknatullah... hingga ada yang melabelkan pelbagai kata nista kepada TGNA, segelintir daripada puak2 umnoapco bagi yang faham kadang2 terpaksa menelan air liur walaupun pahit nak telan... kah...kah..kah... tapi masih sokong lagi parti haramjadah tuuuu....

Ok... berbalik pada kenyataan TGNA kat atas tu..., gua nak bangkang sikit, terutama sekali ayat yang gua
merahkan. Buat pengetahuan TGNA... bukan semua Melayu beragama Islam.., jika ikut dari segi bangsa memang mereka2 itu berbangsa melayu... tetapi agama mereka belum tentu Islam, apatah lagi jika yang buat perangai tak senonoh menjadi tauke video lucah, rasuah sana sini, betina sana betina sini bolehkah kita panggil dia melayu islam...???

Sebabnya gua katakan begitu kerana jika mereka2 itu benar2 Melayu Islam, mereka tak akan buat perangai yang bertentangan dengan syariat Islam..., dalam bahasa lembut gua tafsirkan mereka2 itu hanyalah Melayu Islam Surat Beranak jer... hahaha... kalau ikut bahasa kasar dan kurang ajar gua... mereka2 itu adalah Melayu Kapiaq...

Gua takda hal... lu Cina kaaa... India kaaa.. Bengali kaaa... Iban... Kadazan kaaa..., jika lu Islam lu tetap saudara gua..., tapi kalau lu melayu tapi bukan beragama Islam... lu jadi kawan jelah... takan gua nak mengaku saudara kot..., dah laaa.. bikin malu bangsa.. lagi mau mengaku saudara sesama Islam kaaa... perghhhh... lu orang sanggup ke.. mengaku melayu perangai tak senonoh sebagai saudara lu orang... sendiri mau ingat laaaa....

Apasal kalau mengaku melayu jer... agamanya mesti islam, itu yang gua hairan dengan budaya malaysia nih... buat pilem lucah tuuu.. sifat orang islam ke...??? Buat pa nak mengaku melayu Islam kalau perangai mengalahkan yahudi zionis... buat malu melayu jelah...

Atau gua masih boleh cuba berlembut lagi dengan Budaya Beragama orang Melayu Malaysia nih, gua petik dari komen seorang sahabat yang mengatakan Melayu ada 2 aliran;

1) Aliran umnoisme. Umnoisme ni fahaman agama mereka memanglah politik suku dan agama suku. Agama hanyalah berkisar kepada solat, haji, puasa, zakat dan mengucap tu saja, bab-bab ekonomi, politik dan sosial tu bukan agama (dulu kini dan selamanya)

2) Aliran yang berpegang kepada Islam yang syumul (Ad Din), ni Islam yang di bawa oleh Nabi Muhammad s.a.w. Islam yang syumul ni wajib keatas semua manusia tak kira UMNO, PKR, PAS, DAP, MIC, MCA dan lain lain.

(Cabarannya bagaimana nak fahamkan penganut-penganut UMNOisme ni..., mengaji diorang tak mahu, rasa macam diri dah tahu segalanya dan mengaku pandai).

Justeru itu..., kepada TGNA gua harap ada pembetulan di situ di mana bukan semuanya Melayu beragama Islam, dan kepada penyokong/pengundi umnoapco jika mengaku sebagai melayu beragama Islam, lu orang pilihlah pemimpin mengikut adab/tatacara yang telah disenaraikan dalam Islam... jangan menyokong membabi buta jer...

Sebab menyokong secara membabi buta lah... lu orang sudah melantik orang jahat yang kaki rasuah, tauke video lucah, kaki raba, kaki tonggang, skandal sana sini dan pelbagai kejelikan lagi sebagai pemimpin... akhirnya siapa yang susah...???


Kalau lu orang saja yang susah tak mengapa... ini habis semuanya rakyat malaysia ikut terpalit dengan beban kesusahan di sebabkan oleh kebodohan lu orang punya pilihan..., so... setiap keluhan dan maki hamun dari rakyat yang susah lu orang pun dapat sahamnya... kerana ada akal tak mau guna... lu orang pi letak akal kat tumit kaki buat apa...???


Asal Melayu jer... Islam
Asal Islam jer... Melayu... Bangang punya pemikiran...
Habis tu macamana dengan Cina Islam... India Islam... USA Islam, Arab Islam..
dan bangsa2 lain yang Islam, sedangkan diorang bukannya MELAYU pun....

Petikan ini terpetik dr blog : http://www.ikutsukaakuisa.co.cc/



No comments:

Post a Comment