Kata2 Semangat

My photo
Rahsia terbesar dalam hidup: Melewati hari ini dengan penuh makna. Makna tentang cinta, ilmu, dan iman. Dengan cinta hidup menjadi indah. Dengan ilmu hidup menjadi mudah. Dan dengan iman hidup menjadi terarah.

Friday, May 6, 2011

Al Qaeda sahkan kematian Osama, ikrar balas dendam

DUBAI: Rangkaian Al-Qaeda hari ini mengesahkan ketuanya, Osama bin Laden dibunuh komando Amerika Syarikat dan berikrar untuk membalas dendam, menurut kenyataan yang dikeluarkan dalam forum internet jihad dipetik kumpulan perisikan Amerika.

“Kami dalam Al-Qaeda berserah kepada Allah dan meminta pertolongan-Nya, agar terus membantu dan merestui perjuangan jihad dan ketua kami, Sheikh Osama,” kata kumpulan perisikan, SITE memetik kenyataan itu.

“Kematian Sheikh Osama bin Laden adalah mati syahid dan semoga Allah mencucuri rohnya dan terus melindungi dan menyayangi kami serta seluruh umat Islam,".

“Kami meminta seluruh umat Islam di Pakistan dan di mana tempat Osama terbunuh agar bangun untuk membersihkan nama kami yang dipalit sebagai 'perompak' dan dianggap sebagai musuh mereka", katanya. - AFP

No comments:

Post a Comment