Kata2 Semangat

My photo
Rahsia terbesar dalam hidup: Melewati hari ini dengan penuh makna. Makna tentang cinta, ilmu, dan iman. Dengan cinta hidup menjadi indah. Dengan ilmu hidup menjadi mudah. Dan dengan iman hidup menjadi terarah.

Thursday, May 5, 2011

NAJIB JANGAN JADI TALIBARUT AMERIKA!

Perdana Menteri, Dato’ Seri Najib Tun Razak dengan penuh sedar dan sengaja telah dua kali mengeluarkan kenyataan yang menghina umat Islam seluruh dunia.

Sebelum ini, ketika membuat lawatan ke Turki, Najib telah meminta masyarakat antarabangsa memulau Ikhwanul Muslimin daripada penyusunan kuasa di Mesir kerana katanya Ikhwanul Muslimin menjadi punca keganasan.

Bahkan, lebih terus lagi, Najib mengatakan Ulamak terkemuka dunia, Sheikh Yusof al Qardawi adalah penyokong keganasan.

Pengerusi Asian Federation of Muslim Youth (AFMY), Dato' Ustaz Abu Bakar Chik berkata, Najib sekali lagi menghina umat Islam apabila beliau menuduh as Syahid Osama bin Laden, yang dibunuh tentera Amerika adalah menjadi punca keganasan antarabangsa.

"Najib dengan penuh sedar dan sengaja menghina umat Islam apabila beliau menuduh as syahid Osama bin Laden menjadi punca keganasan antarabangsa,

"sebelum ini beliau telah meminta masyarakat antarabangsa memulau Ikhwanul Muslimin daripada penyusunan kuasa di Mesir kerana katanya Ikhwanul Muslimin menjadi punca keganasan bahkan beliau mengatakan Sheikh Yusof al Qardawi adalah penyokong keganasan,"ujarnya dalam satu kenyataan yang dikeluarkan lewaat petang semalam, Rabu 4 Mei.

Menurutnya, krisis keamanan dan keselamatan dunia yang berlaku pada hari ini adalah disebabkan oleh dasar Barat dan inperialisme mereka yang mahu menguasai dunia lain.

Barat juga, kata beliau, bersekongkol dengan 'konspirasi Yahudi' dan pelobi-pelobi Kristian untuk menghancurkan bangsa dan agama lain didunia ini, terutamanya Islam.

"Sehingga hari ini krisis keamanan dan keselamatan dunia adalah disebabkan oleh dasar Barat dan inperialisme mereka yang mahu menguasai dunia lain yang mereka anggap menentang kepentingan Barat,

"Konspirasi Yahudi untuk menghancurkan umat Islam telah bersepakai dengan konspirasi pelobi-pelobi Kristian dan dalam usaha mereka meneruskan rancangan perang salib ke atas umat Islam,"jelasnya.

Oleh sebab itulah, beliau yang juga Ahli Jawatankusa PAS Pusat berkata, perjanjian Balfore (1948) yang telah berjaya membawa Yahudi ke Palestin dan membentuk negara haram Israel yang dipimpin oleh Zionis di bawah naungan Amerika Syarikat dan sekutu-kutunya.

Menurutnya lagi, melalui Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB), telah dilantik beberapa negara yang mempunyai kuasa 'veto' iaitu, Amerika Syarikat, Great Britain, Rusia dan Perancis untuk meneruskan 'konspirasi Zionis'.

Katanya, AS dan sekutu-kutunya kini menggunakan North Atlantic Treaty Organisation (NATO) melancarkan 'imperialisme baru', dengan menggunakan seluruh kekuatan ketenteraan telah menyerang dan menguasai Afganistan serta Iraq.

Oleh itu, katanya, pendirian Najib yang menuduh secara melulu, tokoh-tokoh yang menentang kezaliman dan kepentingan Barat, menggambarkan sikap beliau yang menentang usaha-usaha menegakkan keadilah sejagat berasaskan ajaran Islam.

Justeru, beliau menyeru umat Islam di Malaysia dan seluruh dunia, agar berdiri teguh dibelakang gerakan Islam diseluruh dunai bagi menumbangkan kerajaan-kerajaan zalim, yang menjadi tali barut kepada 'Brat dan Zionis'.

"Kita (saya) menyeru kepada umat Islam agar berdiri teguh dibelakang gerakan Islam diseluruh dunai bagi menumbangkan kerajaan-kerajaan zalim yang menghina umat Islam dan menjadi tali barut kepada zionis dan pelobi-pelobi Kristian sedunia.

"AS dan Yahudi adalah kuasa-kuasa durjana yang menguasai polisi Order Baru Dunia (New World Order) dan proses globalisasi yang sedang berjalan hari ini,"tegasnya.

Beliau turut mengajak semua semua bangsa dan agama, memperjuangkan Order Dunia Yang Adil (Just World Order) berteraskan kedamaian sejagat yang dimajukan oleh Islam.

No comments:

Post a Comment