Kata2 Semangat

My photo
Rahsia terbesar dalam hidup: Melewati hari ini dengan penuh makna. Makna tentang cinta, ilmu, dan iman. Dengan cinta hidup menjadi indah. Dengan ilmu hidup menjadi mudah. Dan dengan iman hidup menjadi terarah.

Thursday, May 5, 2011

Tulah , sibuk dengan sumpah menyumpah, RON97 dah jadi RM2.90


"'Assalamualaikum, ..Negara digembar gempurkan dengan akhlak buruk ketua pembangkang, dirancakkan dengan adegan hidustan sumpah menyumpah, tetapi akhirnya rakyat juga yang derita dalam senyum apabila RON97 dinaikkan lagi kepada RM2.90 seliter dan kelihatan akan naik lagi dan lagi dan lagi kerana ampungan yang tidak tahu nak turun. Walaupun ada berita mengatakan harga minyak dunia turun merudum selepas berita kematian Osama yang diharapkan Najib akan menjadikan dunia aman, tetapi berita dari sumber kerajaan yang pandai mentadbir mengatakan sebaliknya.Macam mana dunia nak aman kalau macam ni sedangkan suasana dalam negara sendiripun semakin menuju kekacauan.

Najib kata kekacauan seperti di Mesir tidak akan berlaku di Malaysia kerana kerajaaan prihatin kepada rakyat.Prihatin dengan membiarkan ampungan minyak terus menerus menaikkan harga RON97.Biarpun Najib dan kerajaan kata kenaikan ini tidak menjejaskan rakyat yang digalakkan menggunakan RON95 yang tidak dinaikan tetapi trend harga pengguna terus menerus menyulitkan rakyat.Harga ikan selayang sudah naik 100% dari RM5-00 kepada RM10-00 dalam masa tidak sampai 3 tahun, harga nasi lemak sarapan pagi sudah menjadi RM1-50 dan kelihatah akan naik lagi.Begitu juga harga roti canai, teh "O" dan lain lain barang keperluan harian rakyat semuanya memperlihatakan trend menaik tanpa adanya tanda tanda mahu turun.

Apa sudah jadi dengan slogan 1Malaysia, rakyat diutamakan?Yang diutamakan sekarang ini ialah video lucah yang menggambarkan ketua pembangkan tidak layak menjadi pemimpin tetapi layakkan pemimpin yang ada sekarang memimpin?

Harga minyak bukan item yang boleh mengutamakan rakyat, harga pengguna bukan aspek penting dalam keutamaan rakyat tetapi nilai moral yang rendah ketua pembangkang yang tidak menjejaskan rakyat itu lebih penting dan lebih diutamakan sehingga saban hari dan malam duit rakyat digunakan untuk mencanangkannya ke seluruh negara.

Itu saja yang penting bagi pemimpin kerajaan sekarang ini.Boss Institut stratejik negara yang bertaraf doktor kepala sampah turut bersubahat dengan kerajaan dengan kenyataan subsidi tidak lagi boleh diberi keutamaan, sebaliknya meningkatakan pendapatan kerajaan dengan menaikkan semua bentuk cukai adalah perlu.Poket kerajaan tidak boleh dibiarkan kosong tetapi poket rakyat tak apa dikosongkan asalkan masuk ke poket kerajaan.Itu kerja pengarah stratejik negara, bersengkongkol untuk membunuh rakyat.

Sementara SPR dan lain lain agensi termasuk polis dan SPRM bertindak melindungi kerajaan dari jatuh terlingkup kepada pembangkang dengan berbagai bagai usaha yang hanya menguntungkan kerajaan.Ketua pembangkang mesti dilenyapkan bagi tujuan itu dan untuk tujuan itu berbagai bagai usaha dijalankan bagi melenyapkan ketua pembangkang walaupun dalam suasana rakyat terus diperah untuk menanggung berbagai bagai kesengsaraan.

Kalau apa yang berlaku di Mesir, Libya dan beberapa negara teluk lain berlaku di Malaysia, siapa yang akan dipertanggungjawabkan?

No comments:

Post a Comment