Kata2 Semangat

My photo
Rahsia terbesar dalam hidup: Melewati hari ini dengan penuh makna. Makna tentang cinta, ilmu, dan iman. Dengan cinta hidup menjadi indah. Dengan ilmu hidup menjadi mudah. Dan dengan iman hidup menjadi terarah.

Thursday, May 12, 2011

Kisah rombongan Cik kiah pi jumpa MB kedah

Kisah rombongan parti pembangkang Kedah pi jumpa MB


Di antara dialog yang keluag dari mulut ketua rombongan yang pi jumpa MB kedah “Kita macam Pas juga berjuang untuk rakyat” aku bila dengar dialog tu rasa meloya macam bini aku mengandung anak sulung. Tun M belajar dari kelaku dan perangai pengampu umno sampai dia boleh ucap melayu mudah lupa.

Yang pi jumpa MB, depa dah lupa, yang pelahap duit rakyat adalah umno, yang penaik cukai, penaik harga barang,yang penaik kos perubatan, yang penaik tol, yang penaik harga minyak, dan segala mak nenek yang menaiknya adalah umno, pada masa umno ada kuasa, ada umno pikiag tentang kesusahan rakyat.” Mana ada”.

Semasa umno diberi kuasa oleh rakyat depa tukar dari biasiswa kepada pinjaman,baru tamat belajar,dah ada hutang. Ini semua adalah kezaliman yang dilakukan oleh umno barisan nasional. Satu petikan yang dicedok dari FB , “sepatutnya rombongan yang pi jumpa MB, memperjuang hak rakyat kedah, , tapi pi jumpa MB untuk nafikan hak rakyat kedah, apalah punya piang”.

Satu lagi yang dicedok dari FB, ”MB berjuanglah rebet tu hak rakyat kedah, kita bukan nak minta duit umno, umno mana ada duit, duit GLC rakyat kedah pun depa rompak”.

Di Kelantan umno zalim menafi royaliti minyak hak rakyat kelantan, di Kedah pun umno nak nafi rebet hak rakyat kedah.

Inilah diantara rupa bentuk kejahatan umno terhadap rakyat, bila ada kuasa, sebab itu jangan bagi kuasa kepada orang zalim.

Rombongan Umno ni dah lupa apa yang umno telah lakukan sehingga rakyat sentiasa berada didalam kesempitan. Nak berjuang untuk rakyat konon, masa PAS buat demontrasi, bantah biasiswa ditukar kepada pinjaman, rombongan umno ini lah tuduh macam- macam pada PAS.

Sepatutnya mahasiswa yang masih lagi dok sokong umno kena buat demo supaya kos pengajian diringankan atau kembalikan biasiswa, kalau betoi nak memperjuangkan hak rakyat, “mana ada” siapa dari kalangan rombongan yang pi jumpa MB tu, berani bangkit buat demo, paling lekeh pun buat surat hantar pada menteri. Paling-paling chokia hantar surat pada rosmah.

No comments:

Post a Comment