Kata2 Semangat

My photo
Rahsia terbesar dalam hidup: Melewati hari ini dengan penuh makna. Makna tentang cinta, ilmu, dan iman. Dengan cinta hidup menjadi indah. Dengan ilmu hidup menjadi mudah. Dan dengan iman hidup menjadi terarah.

Monday, May 16, 2011

Video : Fitnah II , DS Anwar Mengulas Keputusan Hakim

KUALA LUMPUR, 16 Mei:Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang diperintahkan untuk membela diri dalam kes fitnah II hari ini melahirkan rasa terkejut kerana hakim telah menjatuhkan hukuman awal.

Anwar yang juga Ahli Parlimen Permatang Pauh berkata, hakim Datuk Mohd Zabidin seolah-olah terikat dengan hujah pendakwaan.

“Ia bukan sesuatu yang mengejutkan. Tetapi apa yang mengejutkan ialah beliau (Mohd Zabidin) telah membuat pengadilan terlebih dahulu dalam kes ini dan menjangkaui kes prima facie,” kata beliau kepada pemberita di perkarangan mahkamah selepas selesai mendengar keputusan hakim hari ini.

Hakim Mohd Zabidin hari ini berkata, Mohd Saiful Bukhari Azlan, yang mendakwa diliwat oleh Anwar telah disifatkan sebagai “saksi yang benar dan berwibawa”.

Pengakuan itu dibuat oleh Hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah ketika memerintahkan Anwar supaya membela dirinya.

Anwar mempertahankan bahawa beliau tidak bersalah sambil berhujah bahawa kesnya tidak mengambil kira keterangan beberapa saksi penting, antaranya doktor hospital Pusrawi Dr Osman Hamid dan pemilik unit kondominium Desa Damansara.

“Saya telah menegaskan saya tidak bersalah, mengikut undang-undang kes ini tiada asas,” katanya yang juga ketua pembangkang di parlimen.

Mahkamah Tinggi hari ini memutuskan Datuk Seri Anwar Ibrahim perlu membela diri terhadap tuduhan meliwat bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Hakim menetapkan 6 hingga 30 Jun ini untuk menyambung perbicaraan kes liwat peringkat bela diri.
Hrkh

9 comments:

  1. Get all Kerala Government Jobs Notifications here for all qualifications like 10th, 12th, technical and Any Degree etc, Click here for more information.
    government jobs in kerela

    ReplyDelete
  2. Click here to check the latest Government jobs in Uttar Pradesh.
    Government Jobs in Uttarpradesh

    ReplyDelete
  3. Click here to check the latest Government jobs in Uttar Pradesh.
    Government Jobs in Uttarpradesh

    ReplyDelete
  4. Here you can check updated notifications of all Kerala Govt Jobs.
    Go Here

    ReplyDelete
  5. Here you can check updated notifications of all Kerala Govt Jobs.
    Go Here

    ReplyDelete
  6. Here you can know best home remedies for fair skin. Get a fair skin in natural way. For more click here
    know more

    ReplyDelete
  7. click here to know how to install Kodi on Roku and watch all your favourite movies and TV shows for free
    Know More

    ReplyDelete
  8. Click here to know different ways to check SBI Life Insurance Policy Status. Now you can know policy status through SBI login.
    click here


    ReplyDelete
  9. Tata Sky DTH Provides a DTH online recharge, view or modify DTH packages and check your Tata Sky DTH account balance.
    know more

    ReplyDelete