Kata2 Semangat

My photo
Rahsia terbesar dalam hidup: Melewati hari ini dengan penuh makna. Makna tentang cinta, ilmu, dan iman. Dengan cinta hidup menjadi indah. Dengan ilmu hidup menjadi mudah. Dan dengan iman hidup menjadi terarah.

Sunday, May 15, 2011

Mukhriz .... ooo... Mukhriz... hang tau baca dak?


Statement yang Mukhriz buat ni, Dato' Bashah letih pula nak cover. Kalau tak reti main politik, baik dok diam, orang tak tau kata tak reti, suruh kontra rebat cukai tanah UUM dengan hutang kerajaan negeri.

Mukhriz tak tau nak beza pendapatan negeri dengan hutang negeri, mana ada negeri yang UMNO perintah buat lagu tu.

Aku minta lepas ni Mukhriz cadang dalam parlimen semua negeri yang ada hutang dengan kerajaan pusat kontra dengan hasil pendapatan negeri, berani ka dia cadang macam tu???

Aku dah kata kat hangpa banyak kali dah, Mukhriz tu tak layak lagi jadi Timbalan Ketua UMNO Kedah. Hari tu aku dah bagi tau kat hangpa, dia jadi orang politik pasai pasai tumpang tui bapak dia.

Tapi pak dia pun, padan dengan geng Kubang Pasu ajar saja. Bunggkus juga akhirnya.
Hasil cukai tanah tu adalah hak rakyat kedah. Dok pi cadang supaya pendapatan cukai tanah UUM dikontra dengan hutang kerajaan pusat pasai apa?

Ini dah ambil hak rakyat kedah, ini tak betul. Perangai lagu tu bukan nak bela hak rakyat Kedah , tapi dah buat kianat kepada rakyat Kedah.

Kita nak jadi pejuang rakyat kena pertahan hak rakyat, baru rakyat dapat nilai siapa perjuang rakyat.

Pasai hutang kerajaan negeri dengan kerajaan pusat, buat temu janji dengan Azizan, kena tengok aggrement dulu setahun kena bayar berapa.

Tanya Azizan hampa bayar ikut jadual ka, kalau tak boleh bayar, pasai apa? Habag mai sat, UMNO boleh bantu ka, macam mana nak ringan beban hutang kerajaan Kedah, lagu tu baru rakyat nampak umno ni matang. Ini bukan bakar kelambu, dengan rumah terbakar sekali.
Kalau Azizan kata hutang kerajaan negeri yang BN tinggai, dia suruh UMNO bayag mana nak letak muka?

Hutang yang dahulu kala termasuk yang Tok Det buat masa BN perintah kedah, Mukhriz buat la statement, kerajaan pusat sedia hapus hutang tersebut, baru la nampak hero di mata rakyat. Aku cabar Mukhriz. Kalau dok gian nak ambil tempat Dato Bashah sangat.

Kalau dah rebat cukai tanah UUM hak mutlak rakyat kedah tu nak dikontra dengan hutang kerajaan negeri, tak boleh ka, segala hasil cukai rakyat Kedah, mai bayar pada kerajaan negeri Kedah.

Aku bukan apa, cuma pikiag macam mana nak jadi pejuang hak rakyat kedah. Biag orang Kedah tau ada orang lebih cerdik dari Mukhriz.

1 comment:

  1. Syukur alhamdulillah saya ucapkan kepada ALLAH karna atas kehendaknya melalui MBAH RAWA GUMPALA saya sekaran sudah bisa buka toko sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangun hotel dan itu semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan MBAH RAWA GUMPALA yang telah memberikan nomor selama 3x putaran dan alhamdulillah itu semuanya tembus bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dan itu juga benar benar terbukti,MBAH RAWA GUMPALA juga menawarkan minyak penarik kepada saya dan katanya minyak ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan paranormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor yang benar benar terbukti tembus atau dana ghaib dan kepengen ingin membeli minyak penarik silahkan hubungi MBAH RAWA GUMPALA di 085316106111 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya. BUKA BLOG MBAH RAWA GUMPALA

    ReplyDelete