Kata2 Semangat

My photo
Rahsia terbesar dalam hidup: Melewati hari ini dengan penuh makna. Makna tentang cinta, ilmu, dan iman. Dengan cinta hidup menjadi indah. Dengan ilmu hidup menjadi mudah. Dan dengan iman hidup menjadi terarah.

Thursday, May 5, 2011

NEGARA MCM NI LA YANG KITA IDAM-IDAMKAN

Polis Ugut Peguam "Jangan Sampai Jadi Macam SPRM"

PETALING JAYA 5 MEI: Peguam Lawyers For Liberty (LFL), Fadiah Nadwa Fikri yang membantah keras penguatkuasaan undang-undang Ordinan Darurat menerima ugutan ketika menjalankan tugasnya di Ibu Pejabat Polis Derah Gombak semalam.
Ugutan berbunyi "jangan sampai jadi macam SPRM" itu diterima Fadiah ketika mengambil keterangan anak guamnya, Mohamad Arif Abu Samah.
Menurut peguam, N Surendran, pihaknya memberikan tempoh 24 jam kepada polis untuk memanggil anggota yang terlibat dan tindakan keras perlu diambil memandangkan ugutan terhadap pihak peguam ternyata suatu tindakan yang melampau.


“Kita memberikan tempoh 24 jam untuk menahan pegawai polis yang terlibat, siasat mereka dan dakwa mereka dibawah Seksyen 503 Gangguan Jenayah, mengganggu peguam menjalankan tugas. Ugutan ini bukan sahaja kepada individu tetapi terhadap sistem keadilan negara,” katanya.

No comments:

Post a Comment