Kata2 Semangat

My photo
Rahsia terbesar dalam hidup: Melewati hari ini dengan penuh makna. Makna tentang cinta, ilmu, dan iman. Dengan cinta hidup menjadi indah. Dengan ilmu hidup menjadi mudah. Dan dengan iman hidup menjadi terarah.

Thursday, May 5, 2011

Kementerian Pelajaran lagi teruk dari DAP, rosak Melayu

"Nampaknya Kementerian Pelajaran ni lagi teruk dari DAP. Menjahanamkan pelajar sekolah Melayu dengan tarian terkangkang-kangkang budak perempuan. Boleh pula Kementerian Pelajaran menjadi penaja atau penganjur bersama program My School Rocks 2011. Siapa yang merosakkan orang Melayu, pelajar sekolah pula tu, DAP atau Kementerian Pelajaran (UMNO) ?

Dari Blog Ustaz Abdul Halim Abdullah -
Budaya Barat serang sekolah-sekolah Malaysia

3 Mei 2011 - Melalui Mickey Mouse, Astro dan berbagai saluran, institusi dan tokoh, Barat dan kuncu-kuncunya menyerang keperibadian dan jatidiri kanak-kanak dan remaja Islam di sekolah-sekolah mereka.

Disamping Budaya Barat menyerang golongan belia dan dewasa di Malaysia melalui penyebaran isu-isu lucah sejak akhir-akhir ini, golongan kanak-kanak dan remaja pula diserang melalui penganjuran tarian rock, pengadilnya celebriti dari Barat.

Tarikh tutup pendaftaran “My School Rocks” pada 20 Mei 2011 ini adalah menggunakan promosi ala-Mickey Mouse yang mendapat tempat dalam minda ramai kanak-kanak sedunia.

Jika tidak kerajaan, RAKYAT HARUS BANGKIT MENENTANG SERANGAN BUDAYA BARAT YANG MEROSAKKAN GENERASI.

Baca seterusnya desakan dan saranan Ustaz Abdul Halim Abdullah agar menyekat Budaya KUNING ini pada Blog beliau di http://inijalanku.wordpress.com/2011/05/03/budaya-barat-serang-sekolah-sekolah-malaysia/

Gambar pelajar sekolah Malaysia terkangkang di http://amkns.blogspot.com/2011/05/kementerian-pelajaran-lagi-teruk-dari.html

Showbiz:

Which school rocks?

KL IT'S finally down to four teams. Sekolah Kebangsaan Convent (1) Bukit Nanas KL, Sekolah Menengah La Salle, Sabah, Sekolah Seni Malaysia Johor Baru and Penang Chinese Girls' High School scored the highest for their energetic and creative dance performances.

They beat 300 participating school teams at the recent auditions to enter the finale of Disney Channel’s High School Musical: My School Rocks! 2010

http://www.nst.com.my/nst/articles/Showbiz_Whichschoolrocks_/Article/index_html

No comments:

Post a Comment